Storyline Slide sizes

I am using HitFilm 2 Ultimate to inject characters that move in and out of the training space within storyline. What I am looking for is the demotions of the storyline slide, I know PPTX is 720 x 540 but when I export my video and add it to storyline these demotions do not match so my objects are off.   

Thanks in advance if anyone has the working dimensions of the storyline slide

ANT

36 Replies
Gem Austria

Please address my past following posts:

  • Does SCORM cloud track courses (tracking is the issue)?
  • Can you please tell me if you have a concrete way of letting me know whether or not it gets tracked if I give you my project file? (The real issue is it doesn't pass as "Complete")
  • Here is the pub panel screenshot that displays there are no parameters:

TinCan pub panel that shows no parameter of Pass/Incomplete where it does on the SCORM panel

Hope this clarifies...

Leslie McKerchie

Hi Gem!

I apologize, you are correct and my image was for SCORM publishing.

The best way to identify an LMS issue is to compare how your published output behaves in an industry-standard testing engine. SCORM Cloud is a free testing engine that supports AICC, SCORM, and Tin Can API (xAPI) content. This video tutorial demonstrates how to use SCORM Cloud with Articulate content.

You'll also find some helpful LMS-troubleshooting tips here.

If your content works properly at SCORM Cloud but not in your LMS, please open a support case with your LMS provider. They’ll know how best to help with LMS-specific problems.

If your content doesn't work in SCORM Cloud, this is what we would want to take a look at and this is what I was offering to test for you since you mentioned you didn't have SCORM Cloud. Although, as I mentioned previously, you can test there for free.

If you would prefer to work with our support team directly, you can contact them here.

Gem Austria

Our users are experiencing this issue:

"We have some guys on iPads that are trying to watch videos but they are not launching properly. At some point last year we downloaded an app called Articulate – in which that worked for awhile. But, now it just isn’t doing anything when we launch. Keep in mind – we are in ipads."

These are SCORM courses and were published out of SL2 U7. The only workaround is to republish every course they need (so it will launch) in the TinCan format only on Safari, the only browser our users are allowed to use.

What do you suggest? We cannot republish hundreds and hundreds of courses into the TinCan format and especially since our users are on disparate platforms and OS.

** Please note, Articulate is still attempting to resolve an issue wherein when quizzes are retried on the Windows platform, it tracks as incomplete despite the total score is 100.

 

Gem Austria

In our situation, we have denominational amounts of courses with different published formats:

All are SCORM, some were published as follows:

SL1

SL2 U4

SL2 U7

There's no way to isolate the issue therefore without spending countless hours since there are way too many variables at this point.

The only solution that I know of is to have your developers fix the retry issue so we can start converting all our courses into the TinCan format, which must be done the sooner the better for our users on both Windows and iPad. This is the ONLY WAY to use our resources and production time optimally since I am the only one tasked in dealing with this issue where I work yet I have ongoing course content development work to do.

When can they fix the retry issue therefore.

Leslie McKerchie

I understand it can be frustrating if you are unable to re-create and isolate the issue. I encourage you to continue working with our support team as needed. If you would like me to follow up and/or follow along with your case, you are welcome to share the case number here with me and I'd be happy to take a look.

Gem Austria

I've tested all our courses on our end with the SCORM cloud and with our LMS vendor, and the best solution is converting to the TinCan format but we can't since the retry issue is not fixed for our Windows users.

So I would like an ETA on that being fixed. Please address only this request, nothing else please.

Ashley Terwilliger

Hi Gem, 

There is not a way to communicate with QA directly as they're unable to respond in the forums as often as I'm sure that they'd like. I did review your case and see as Leslie and Wilbert mentioned that it was sent to our QA team who are reviewing and I asked Wilbert to share some additional information with you on a potential workaround. 

We'll continue to monitor the case and the associated report with QA, but we cannot offer a timeline in regards to when we'll be able to share an update. If you have additional questions or concerns about that, please feel free to let Wilbert or I know and we are happy to continue the conversation as a part of your support case.