Forum Discussion

JaredStark's avatar
JaredStark
Community Member
12 years ago

Full screen button for video files?

A simple question I'm sure, but how does one add or enable a full screen button for video controls? I've enabled the 'show video controls' option, but that only gives a play/pause option. I'd like a full screen and volume controls if possible.

Suggestions?

Thanks!

• Jared,

A full screen control isn't a stock option in Storyline.  However, if you're using a 3rd party site, such as YouTube, you'd be able leverage those controls if you insert your video as a web object.

Mike

• AllisonLaMotte's avatar
      AllisonLaMotte
      Staff

Bonjour Houda,

Malheureusement, cette fonctionnalité n'a pas encore été mis en place, mais nous gardons un oeil sur le nombre d'utilisateurs qui en font la demande.

Si vous avez d'autres questions, n'hésitez pas à revenir vers moi.

• HoudaElbrinssi's avatar
        HoudaElbrinssi
        Community Member

Bonjour

Merci de votre réponse existe il alors une autre solution pour passer
        plein écran une vidéo filmé en portrait ? Pourquoi les sous titres
        s'affiche au milieu de ma diapositive et non de la vidéo ? Et mes sous
        titres n'apparaissent plus quand j'exporte mon fichier aticulate sur mon
        Lms?

Autre sujet : N'existe il toujours pas de fonctionnalité pour numéroter
        un fichier articulate automatiquement ?

Bien crdialement

• Muthu's avatar
    Muthu
    Community Member

Hello team,

I feel its required enable full screen option and also few extra options also enable like volume etc.

Please look into this issue as soon as possible.

Thanks,

Arun G
    Robert Bosch Team

• Hello, everyone. 

I have exciting news to share!

We have just released another update for Storyline 360. In Update 67, we've included important fixes and features. 

One of the features we've included is: 

Adding a player toggle to let learners view courses in full-screen mode.

To take advantage of this feature, launch the Articulate 360 desktop app on your computer and click the Update button next to Storyline 360. You'll find our step-by-step instructions here.

Please let us know if you have any questions by posting here or by reaching out to our Support Engineers directly.

Have a great day!