Forum Discussion
Webcam in storyline and filters...Fun Gift...
Hi Articulate community, a small example that allows you to activate the webcam directly in a Storyline export, and apply several filters and make an image capture, a JavaScript example just for fun.
the example is on my server because review does not allow access to the camera ...
have a fun!
Storyline Cam FX (dsonline31.fr)
3 Replies
- Seb-DaubertCommunity Member
you can check and play with the example on a local web export, or on a reel websever...not review...Review block some permissions like webcam and mic.
- Seb-DaubertCommunity Member
For information, it's not a webobject, and you dont need additional files to add in your project....
If you have any ideas for using this example, share them here.- AlainDumaisCommunity Member
Merci pour le partage, c'est une fonction vraiment géniale!
Pour une idée d'exemple : de mon côté, je vais tenter de l'utiliser dans un examen de mathématique en ligne que je crée avec SL. Ça me semble une façon relativement facile d'obtenir la formule que l'élève va rédiger (sur papier) pour répondre à la question. Il n'aura qu'à prendre une photographie de sa feuille de papier à l'aide de la webcam. L'image sera enregistrée sur le poste de travail dédié à la passation de l'examen.